• CANLI TV İZLE
  • Bursa 8° KAPALI
    • Adana
    • Adıyaman
    • Afyonkarahisar
    • Ağrı
    • Amasya
    • Ankara
    • Antalya
    • Artvin
    • Aydın
    • Balıkesir
    • Bilecik
    • Bingöl
    • Bitlis
    • Bolu
    • Burdur
    • Bursa
    • Çanakkale
    • Çankırı
    • Çorum
    • Denizli
    • Diyarbakır
    • Edirne
    • Elazığ
    • Erzincan
    • Erzurum
    • Eskişehir
    • Gaziantep
    • Giresun
    • Gümüşhane
    • Hakkâri
    • Hatay
    • Isparta
    • Mersin
    • istanbul
    • izmir
    • Kars
    • Kastamonu
    • Kayseri
    • Kırklareli
    • Kırşehir
    • Kocaeli
    • Konya
    • Kütahya
    • Malatya
    • Manisa
    • Kahramanmaraş
    • Mardin
    • Muğla
    • Muş
    • Nevşehir
    • Niğde
    • Ordu
    • Rize
    • Sakarya
    • Samsun
    • Siirt
    • Sinop
    • Sivas
    • Tekirdağ
    • Tokat
    • Trabzon
    • Tunceli
    • Şanlıurfa
    • Uşak
    • Van
    • Yozgat
    • Zonguldak
    • Aksaray
    • Bayburt
    • Karaman
    • Kırıkkale
    • Batman
    • Şırnak
    • Bartın
    • Ardahan
    • Iğdır
    • Yalova
    • Karabük
    • Kilis
    • Osmaniye
    • Düzce
    • Lefkoşa
    • Bakü
    • Amsterdam
  • İMSAK'A 02:00

  • HABER GÖNDER

  • SİTE YAZARLARI
  • VİDEO GALERİ
  • FOTO GALERİ

“Belediye yönetimi yaptığı işlerde kamu yararını ön planda tutmalı”

Öncelikle Belediye Başkanına acil şifalar dilerim. Bu vesile ile önemli gördüğüm birkaç hususu hatırlatmak istiyorum:

1) Gemiç 1274 parsel sayılı taşınmazın satış ihalesine ilişkin ilk ilan 16.10.2020 tarihinde yayımlandı. Akabinde 2.ilan yayımlandı ve ihale gününün 28.10.2020 saat 15.00 olduğu belirtildi.
a) Burada yaklaşık 13 milyon TL. bedelli bu ihale ilanı, ihale gününe 12 gün kala yayımlanmamalıdır. İhale ilanı ile satış günü arasında en az 40-50 gün olmalıdır.
b) Diğer yandan taşınmazın özellikli imar durumu olmasına rağmen, ilanda imar durumunu belirtmeyip, cinsi : tarla demek de doğru değildir. İlana “Taşınmazın cinsi” değil, “imar durumu” yazılmalıdır. İlla ki “cinsi”ni yazmak istiyorsan, her halükarda “imar durumu”nu da yazmak zorundasınız. Çünkü bir taşınmazın değerini belirleyen en önemli unsurlardan bir tanesi taşınmazın imar durumudur. İmar durumunu ilana yazmazsan istekliler kahin değil; özellikli imarı bilemezler, tarla sanar, ihaleye girmezler. O yüzden cins tashihi yapsanız da, yapmasanız da ihale ilanına imar durumunu yazmalısınız.

2) Söz konusu ilan, Belediyenin internet sitesinin duyurular kısmına da konuldu. Ancak ilan, taşınmaz satışına birkaç gün kala, Belediyenin internet sitesinden silindi. Eğer ihale öncesi ihale iptal edildi ise “silme” yapılmamalı, “İhale İptal İlanı” yayımlanmalıydı. Belediye tasarruf tedbirlerini gerekçe göstererek ihale iptal ilanını gazete ile yayınlamak istememişse, en azından resmi internet sitesinden “İhale İptal İlanı”nı yayımlamalıydı. Bu durum da yanlış olmuştur.

3) Kasım 2020 Belediye Meclis toplantısında, söz konusu Gemiç 1274 parseldeki ihaleye ilişkin sorulan soruya Belediye Başkanı özetle; taşınmazın kıymet takdirinin SPK uzmanına yaptırıldığını, taşınmaza ilişkin bilgiler gönderilirken “depo ruhsatlı” olduğunun birebir görüşmede kendisine ifade edildiğini, her ne kadar cinsi tarla olarak gözükse de kıymet takdirinin tarlaya göre yapılmadığını, o yüzden fiyatın makul olduğunu, ancak cinsi tarla olarak ihaleye çıkıldığından tarla ihtiyacı olmayanların ihaleye girmeyeceklerini ve fiyatı çok yüksek bulacaklarını, depo ruhsatlı arsaya ihtiyacı olanların ise şayet cins tashihi yapılırsa ihaleye girebileceklerini, bu durumda katılımcıların artarak taşınmazın daha yükseğe gidebileceğini, cins tashihi yaparak işlemlere devam edeceklerini ifade etmiştir.

4) Taşınmazın imar durumu “depo ruhsatlı” değildir. Bu eksik bir ifadedir. İmar durumu şöyledir: “1/1000 Ölçekli Uygulama İmar planı değişikliği ile Emsal: 0.50 Yençok: 6.50 m. yapılaşma koşullu Tarım ve Hayvancılık Tesis Alanı olarak planlanmış olup, Plan Hükümleri: 1.Tarım ve Hayvancılık Tesis Alanında; Turşu Depolama ile İşleme Tesisi yapılacaktır. 2.İfraz yapılabilir. İfrazda minimum parsel büyüklüğü 30.000 m2.’dir. İfraz sonucu oluşacak komşu parsellerden 5 metre yapı yaklaşma mesafesi bırakılacaktır.” şeklindedir.
a) Özetlersek; taşınmazın yüzölçümü 99.750,00 m2. ve emsal 0.50 olduğundan 99.750,00 x 0.50 = 49.875,00 m2. diğer deyişle yaklaşık 50.000,00 m2. Kapalı Alan imkanı mevcuttur.
b) Belediye Başkanı “depo ruhsatlı” diyor ama bu eksik bir ifadedir. Taşınmazın hem Depolama, hem de İşleme Tesisi imarı mevcuttur.
c) Taşınmaz Asil Çelik ile Cargill fabrikaları arasında, Gebze-Orhangazi-İzmir Otobanının Karsak çıkışına çok yakın mesafede olup, konum olarak da iyi bir mevkidedir.
d) Ülkemiz para birimi TL’nin Euro/Dolar karşısında değer kaybetmesi ve yabancı yatırımcı için işçilik maliyetlerinin dış ülkelere göre çok daha cazip/düşük hale gelmesi nedeniyle, yakın gelecekte fabrika sahaları bakılmaktadır. O yüzden buranın satışında acele edilmemeli, hele hele bu fiyatlara kesinlikle elden çıkartılmamalıdır.

5-Herşey bir tarafa, “tarla”nın fiyatı başka, “depolama”nın fiyatı başka, “hem depolama hem işleme tesisi” imarlı bir taşınmazın fiyatı ise daha başkadır. Bir de bunun üzerine 50.000 m2. Kapalı Alan imarını düşündüğünüzde 12.967.500,00 TL / 99.750,00 m2 =
130,00 TL/m2. olarak biçilen değer, bu özelliklerdeki taşınmaz için devede kulaktır. Ben altınımı teneke diye satmamalıyım. Taşınmazımın bu özelliklerini -imar durumunu- ihale ilan metnine mutlaka yazmalıyım ve taşınmaza gerçek değerinin çok altında fiyat biçmemeliyim ki, Belediyemizin varlıkları yok pahasına gitmesin.

6-Bu özelliklere sahip bir taşınmaza -sadece cins tashihi yapılarak- yine 130,00 TL/m2. değer biçiliyorsa ve bu rakamlarda ısrar ediliyorsa, lütfen kıymet takdirini belirlerken kılı kırk yarın, bir kişiye takılıp kalmayın, piyasa araştırmanızı iyi yapın. Taşınmaz Milletimizin. Yok pahasına elden çıkarılacaksa, “Milletimizin Emaneti”ne böyle sahip çıkılamaz.

7-Bizim eleştirdiğimiz bir diğer durum da şudur: Belediye Başkanı, Meclis toplantısında “Temizlik işini yapacak altyapımız yok, o yüzden kiralamaya devam edeceğiz” dedi. Ne demek bu!
a) Bir Ltd.Şti.nin Belediyenin temizlik işini yapacak altyapısı var ama kamu gücüne sahip Belediyemizin yok.
b) 696 sayılı KHK gereği zaten taşerondaki işçiler Belediye şirketine geçti. Temizlik işçileri sende. Yıllık araç kiralamaya bu kadar yüksek bedeller ödeyeceğine, bu paranın yarısına ihtiyacın olan temizlik araç filonu tamamla, olsun bitsin. Her sene araç kiralamaktan kurtul.
c) Araçları satın alırsan, devamlı ve zorunlu yapman gereken temizlik hizmetinde, her sene araç kiralama maliyetinden kurtulursun. Bu astronomik rakamlarla araç kiralayarak Belediyeyi borç batağından kurtaramazsın.
d) En son temizlik firmasına 33 milyon TL. borç birikmişti, her ay da artıyor. Bu yetmezmiş gibi temizlik için 2021 -2022 yılları 24 ay araç kiralama ihalesi yapmak için Belediye Meclisinden yetki aldınız. Bu kararlar doğru değildir.
e) İşin özü; Neredeyse temizlik için 1 yıllık araç kiralama parasıyla, özellikli imar durumu olan yaklaşık 100 dönümlük 50.000 m2. kapalı alanı olan hem depolama, hem işleme tesisi imarlı arsanın aynı paraya denk gelmesi. Bu kabul edilemez bir durum. Acı veren bu: Benim altınım teneke, onun tenekesi altın.
Neticeten Belediye yönetimi yaptığı işlerde kamu yararını ön planda tutmalı, Belediye Meclis Üyeleri de kullandıkları oylarda vicdanlarının seslerini dinlemelidirler.

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sıradaki haber:

Bu Kadar Kolay Mı? Kolay!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

Orhangazi Haber'e üye olun

Zaten üye misiniz ? Buraya tıklayarak Üye girişi sağlayabilirsiniz.

Orhangazi Haber'e giriş yapın

Henüz üye değil misiniz ? Buraya tıklayarak Üye olabilirsiniz.